lördag 27 juni 2009

Två damer jag hoppas återse i Arboga

På marken träffar man en hel del trevligt folk och jag skulle vilja berätta om två damer som jag stiftat bekantskap med under dessa dagar.

Marina Galetto är gift med en av världens bästa segelflygare och tjänstgör på VM:et som steward. Vi, och hon själv, hoppas att hon återkommer till vårt dam-VM i Arboga om två år i samma roll. Marina är en mycket älskvärd dam som ser till allt flyter på denna tävling. Det kan man säga är uppgifterna för en steward på en tävling, att komma utifrån (de får inte vara från arrangörslandet) och med sin digra erfarenhet finnas till hands både arrangörer och tävlande.

Den andra damen mötte jag över en kopp kaffe då piloterna var ute och flög. Hon är här tillsammans med sin pojkvän som är tyskarnas Team Captain. Hon såg mina blågula färger ställde en del frågor om Arboga och jag förstod ganska snabbt att hon själv tävlar aktivt. Hon nämnde, lite i förbfarten, att hon loggat en bit över tusen timmar i den std Libelle som hon brukar tävla med och vi pratade lite om tävlingar och Libeller. Efteråt var jag tvungen att kolla upp henne i IGC:s rankninglista. Namnet är Christine Grote och hon har ett par Dam-VM-medaljer och vann tyska dammästerskapet i klubbklassen i fjol. Hon skall naturligtvis delta i årets dam-VM i Ungern och mycket talar för att hon dyker upp i Arboga om två år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar